Saturday, July 2, 2011

Bugün Gözleme Yedik

Öğle arasında gözleme yedik. Her ne kadar onlar Aaloo Paratha (patatesli), Aaloo Gobi Paratha (patates ve karnıbahar), Aaloo Onion Paratha ve Aaloo Cheese Paratha isimlerinde sunsalar da, Türk mutfağına çok yakın olması bizi mutlu etti. Et yemediğimiz birinci hafta.

Bugün işte ilk kez parmak bastık. Benim parmak izimi 3 defa algılayamadı. Çok karakteristik parmak izim varmış. Ya da yemekten sonra yağlı parmaklarla bastım ondandır.

We have had Gözleme ('Observation') for lunch. Ok it's not basicly that thing but it looks and tastes very similar. They are being called Aaloo Paratha (with potato), Aaloo Gobi Paratha (with potato and cauliflower), Aaloo Onion Paratha ve Aaloo Cheese Paratha. Being close to the Turkish cousine made our stomachs realive a little. It's our first week with our proper meat.

Today at work we have made our fingerprint scanned. The scanner had hard time scanning mines. I guess i have very complicated fingerprints. or it was simply because of the greasy Aaloo Paratha on my fingers.

~Can

Görkem'in notu: Cancığım, gözleme yerine observation yazman beni gerçekten güldürmedi. Bilmeni istedim. Sevgiler. Karşı bilgisayardan Görkem.

2 comments:

  1. haftasonu da çalışıyor olmanız çok talihsizmiş. evin de fotolarını koysanıza...

    ReplyDelete
  2. "observation" çevirinize bittim :D

    ReplyDelete